Badminton

BADMINTON

Uit het nabije oosten komt Badminton: vier rouwdouwers met een gezonde voorliefde voor chaos en muziek om op te moshen. Alt-rock, rechtstreeks uit de garage en met een knipoog naar de jaren ’90. Het stemgeluid van frontman Luca de la Haye doet denken aan Liam Gallagher, maar de band bouwt er een sound omheen met een drummer die je om de oren slaat, een bassiste die zorgt voor de nodige lading poes en beuk én gitaristen die op hun fuzz- en distortionpedalen trappen alsof ze op een tandem de brandweer in moeten halen.

 

Badminton vertaalt de innerlijke wereld van een 20’er naar stevige rocksongs die je niet meer uit je hoofd krijgt. Met een soms absurdistische benadering beschrijft de band het vinden en verliezen van liefde, het ontwikkelen van je zelfvertrouwen en het soms twijfelachtige proces van ouder worden. Hoe dat allemaal klinkt? Check hun nieuwste EP Dare I Say. Met de volumeknop op elf!

image
image

Nieuwsbriefje erbij?

Dank je voor je aanmelding!
We konden u niet inschrijven. Probeer het nog eens.